Főoldal
Társaságunkról
Menetrend
Ügyfélszolgálat
Díjszabás
Mobiljegy - mobilbérlet
Szolgáltatások
Közérdekű adatok
Beszerzések, közbeszerzések
  • Tüke Busz - tömegközlekedés Pécsen
  • Tüke Busz - tömegközlekedés Pécsen
  • Tüke Busz - tömegközlekedés Pécsen
  • Tüke Busz - tömegközlekedés Pécsen

Sajtószoba

Így alakulhat át a tömegközlekedés


(Pécs Ma)
Megszűnhet a 7-es, a 21-es, a 31-es járat, helyettük viszont jöhet az „50-es” sorozat, valamint a 8-as és 9-es járat is. A várost januártól akár egy jeggyel is átszelhetjük.


A Tüke Busz Zrt. a Pécs és Térsége Közösségi Közlekedéséért Egyesület közreműködésével teljesen átszabja a pécsi tömegközlekedést, az elmúlt harminc év munkaerő-piaci változásait, a megváltozott utazási szokásokat, az azóta épült új lakóövezeteket figyelembe véve. A munka egyik fontos lépéseként készült el az új vonalhálózati menetrend-tervezet, amelynek célja, hogy harminc százalékkal kevesebb legyen az átszállás, gyorsabbá, kényelmesebbé váljon a tömegközlekedés.



Pék Patrik, a Pécs és Térsége Közösségi Közlekedéséért Egyesület menetrendi és vonalhálózati referense szerint olyan menetrendet szeretnének kialakítani, amelyek a peremkerületeket is bekötik a város vérkeringésébe. Hozzátette: az utasszámlálás egy része már lezáródott, ennek során kiderült, hogy egy nap 150 ezer utas szállt fel valamelyik pécsi járatra, ez 17 ezerrel kevesebb, mint korábban. Az utasszámot szeretnék visszaállítani erre a szintre.

A tervezett változásokról részletesen a tukebusz.ptke.hu oldalán mondhatja el véleményét, ugyanitt nézheti meg az új vonalhálózati térképet is. Ide várják a javaslatokat, észrevételeket, hiszen nem végleges anyagról van szó, szeretnék a lakossági igényeket is figyelembe venni. A módosítások akár már januárban életbe is léphetnek.

A tervezett nagyobb változások között megemlítendő, hogy a Malomvölgyből és a Fagyöngy utcából induló 51-es,52-es, 53-as járat kiváltja a 7-es buszt, ezekkel lehetne eljutni a főpályaudvarra. A 3-as és 6-os busz belvárosi iránya pedig megfordulna, azaz a Pollack Mihály iskola előtt fordulnának a felüljáró alá a buszok, így a kertvárosiak előbb érintenék a vasútállomást, mint az Árkádot. Az elképzelések szerint ezek az új járatok viszont sűrűbben közlekednek majd, mint a mostani 7-es.

Szintén módosítanak a kelet-nyugati tengely mentén. A 2-es járat Szabolcsfaluig közlekedne Fehérhegy helyett, a 2/A pedig Fehérhegyig mehet. Ezzel megszűnhet a 21-es járat. Ez utóbbi belvárosból Uránvárosig tartó szakaszán pedig a 8, 8/A és 8/B menne, amelyek azonban egészen Deindolig, Mecsekszentkútig vinnék az utasokat. Az Árpádtetőről induló 31/A eltűnhet, helyét a 17-es venné át. A 31-est szintén törölhetik, így a 4-es járattal lehetne eljutni a Hősök terére az uránvárosi végállomásról.

A 9-essel pedig Petőfi-aknáról szállítanák az utasokat a főpályaudvarra, de Újhegyről is közvetlen járat közlekedhet a belvárosba, sőt, a 4Y-nal egészen Uránvárosig buszozhatunk majd.



« vissza

Pályázatok
Pécs Pécs Holding Zrt. BIOKOM Tettye Forrásház Pécsi Tudományegyetem Janus Pannonius Múzeum EUNet 2000 Regionális Informatikai Közhasznú Nonprofit Kft. Magyar Közlekedési Szövetség VOLÁN Egyesülés DDOP-s pályázat - Új Széchenyi Terv