• Tüke Busz - tömegközlekedés Pécsen
  • Tüke Busz - tömegközlekedés Pécsen
  • Tüke Busz - tömegközlekedés Pécsen
  • Tüke Busz - tömegközlekedés Pécsen

Sajtószoba

Így alakulhat át a tömegközlekedés


(Pécs Ma)
Megszűnhet a 7-es, a 21-es, a 31-es járat, helyettük viszont jöhet az „50-es” sorozat, valamint a 8-as és 9-es járat is. A várost januártól akár egy jeggyel is átszelhetjük.


A Tüke Busz Zrt. a Pécs és Térsége Közösségi Közlekedéséért Egyesület közreműködésével teljesen átszabja a pécsi tömegközlekedést, az elmúlt harminc év munkaerő-piaci változásait, a megváltozott utazási szokásokat, az azóta épült új lakóövezeteket figyelembe véve. A munka egyik fontos lépéseként készült el az új vonalhálózati menetrend-tervezet, amelynek célja, hogy harminc százalékkal kevesebb legyen az átszállás, gyorsabbá, kényelmesebbé váljon a tömegközlekedés.



Pék Patrik, a Pécs és Térsége Közösségi Közlekedéséért Egyesület menetrendi és vonalhálózati referense szerint olyan menetrendet szeretnének kialakítani, amelyek a peremkerületeket is bekötik a város vérkeringésébe. Hozzátette: az utasszámlálás egy része már lezáródott, ennek során kiderült, hogy egy nap 150 ezer utas szállt fel valamelyik pécsi járatra, ez 17 ezerrel kevesebb, mint korábban. Az utasszámot szeretnék visszaállítani erre a szintre.

A tervezett változásokról részletesen a tukebusz.ptke.hu oldalán mondhatja el véleményét, ugyanitt nézheti meg az új vonalhálózati térképet is. Ide várják a javaslatokat, észrevételeket, hiszen nem végleges anyagról van szó, szeretnék a lakossági igényeket is figyelembe venni. A módosítások akár már januárban életbe is léphetnek.

A tervezett nagyobb változások között megemlítendő, hogy a Malomvölgyből és a Fagyöngy utcából induló 51-es,52-es, 53-as járat kiváltja a 7-es buszt, ezekkel lehetne eljutni a főpályaudvarra. A 3-as és 6-os busz belvárosi iránya pedig megfordulna, azaz a Pollack Mihály iskola előtt fordulnának a felüljáró alá a buszok, így a kertvárosiak előbb érintenék a vasútállomást, mint az Árkádot. Az elképzelések szerint ezek az új járatok viszont sűrűbben közlekednek majd, mint a mostani 7-es.

Szintén módosítanak a kelet-nyugati tengely mentén. A 2-es járat Szabolcsfaluig közlekedne Fehérhegy helyett, a 2/A pedig Fehérhegyig mehet. Ezzel megszűnhet a 21-es járat. Ez utóbbi belvárosból Uránvárosig tartó szakaszán pedig a 8, 8/A és 8/B menne, amelyek azonban egészen Deindolig, Mecsekszentkútig vinnék az utasokat. Az Árpádtetőről induló 31/A eltűnhet, helyét a 17-es venné át. A 31-est szintén törölhetik, így a 4-es járattal lehetne eljutni a Hősök terére az uránvárosi végállomásról.

A 9-essel pedig Petőfi-aknáról szállítanák az utasokat a főpályaudvarra, de Újhegyről is közvetlen járat közlekedhet a belvárosba, sőt, a 4Y-nal egészen Uránvárosig buszozhatunk majd.



« vissza

Aktuális hírek

Országos Járművezetői Vetélkedőre készülnek a Tüke Busz Zrt. autóbuszvezetői

A Tüke Busz Zrt. 5 autóbuszvezetője képviseli a társaságot májusban, a Közlekedéskultúra Napja rendezvénysorozat programjai között megrendezésre kerülő Országos Járművezetői vetélkedőn. Az eseményre idén Szegeden kerül sor 2017. május 12-13-án.
2017. március 13.

Álláshirdetés

A Tüke Busz Zrt. „B” kategóriás jogosítvánnyal rendelkező, 21.életévüket betöltött fiatalok jelentkezését várja, akik szívesen dolgoznának Pécs város közösségi közlekedésében.
2017. február 21.

A Tüke Busz Zrt. menetjegyeinek érvényességéről

Felhívjuk Tisztelt Utasaink figyelmét arra, hogy a Tüke Busz Zrt. logójával ellátott, 2015. december 31-e előtt forgalmazott menetjegyek nem érvényesek, utazásra nem használhatók. 2017. január 1-től a pécsi helyi járatokon kizárólag a BIOKOM Nonprofit Kft. által forgalmazott, a Társaság cégjelzésével ellátott menetjegyek érvényesíthetők.
2017. január 19.
Pécs Pécs Holding Zrt. BIOKOM Tettye Forrásház POSZT 2016 Pécsi Tudományegyetem Janus Pannonius Múzeum Europa Cantat Pécs EUNet 2000 Regionális Informatikai Közhasznú Nonprofit Kft. DDOP-s pályázat - Új Széchenyi Terv

Pályázatok