A Tüke Busz Zrt. megdöbbenve és értetlenül áll a pecsiujsag.hu portálon közzétett és azóta több hírportálon és fórumon megjelent cikk előtt, amelynek témája a társaság fizetésképtelensége és a céggel szemben indult felszámolási eljárás kezdeményezése.


A Tüke Busz Zrt. menedzsmentje határozottan cáfolja és jelen közleményében visszautasítja azt az alaptalan, a társaság jó hírnevét megsértő, üzleti partnerei, beszállítói, utazóközönsége és munkavállalói megtévesztésére alkalmas azon híresztelést, miszerint a Tüke Busz Zrt. fizetésképtelen lenne. A hírportálokon, online fórumokon és nyomtatott sajtóban megjelentekkel ellentétben a valós tények a következők:



A holland, Bus &Coach Trade BV. cég által korábban kiállított valamennyi számla pénzügyileg rendezett. Ez számlákkal és bankszámla-kivonatokkal alátámaszthatóan dokumentált.

A holland cég által követelt összeg mögött nincs kiállított számla és nem is lehet, hiszen nincs mögötte gazdasági teljesítés sem.

A követelést a cikkben megjelentekkel ellentétben soha nem ismerte el a Tüke Busz Zrt., sőt, a társaság írásban többször jelezte, hogy nincs tudomása arról, hogy az említett tartozása lenne a holland cég felé.

A Tüke Busz Zrt. hibás és késedelmes teljesítés jogcímen peres eljárást kezdeményezett a Bus&Coach Trade BV. holland céggel szemben, amely nagyságrendileg tízszer akkora összeget jelent, mint amit a holland cég jogtalanul próbál követelni a Tüke Busz Zrt.-től.

A holland cég részéről a sajtóban megjelentek rosszindulatú zavarkeltő, és minden jogi alapot nélkülöző, a Tüke Busz Zrt. hírnevét sértő eljárásnak tekinthetők, és egyértelműen alkalmasak arra, hogy számszerűsíthető károkat okozzanak a társaságnak a beszállítókkal fennálló kapcsolataiban.

A Tüke Busz Zrt. mintegy évi 6 milliárd forint költségvetésből gazdálkodó önkormányzati társaság, költségvetése stabil és kiszámítható, lejárt szállítói tartozása nincs.

A Tüke Busz Zrt. menedzsmentje kijelenti, hogy most is és a jövőben is minden jogi lépést megtesz annak érdekében, hogy a társaság jó hírneve, és gazdasági érdekei ne sérülhessenek.


Pécs, 2020. február 17.
Tüke Busz Zrt.


Főoldal
Társaságunkról
Menetrend
Ügyfélszolgálat
Díjszabás
Szolgáltatások
  • Tüke Busz - tömegközlekedés Pécsen
  • Tüke Busz - tömegközlekedés Pécsen
  • Tüke Busz - tömegközlekedés Pécsen
  • Tüke Busz - tömegközlekedés Pécsen

Forgalmi hírek

Változik a menetrend február 29-étől

2020. február 29-étől - lakossági megkeresésre, valamint a Pécs és Budapest között közlekedő InterCity vonatok menetrendváltozása miatt - több vonalon változik a menetrend.
2020. február 17.

Ünnepi menetrend - részletesen

2019. december 24-én, valamint december 31-én az alábbiak szerint közlekedtetjük járatainkat:
2019. december 20.

Ismét megállnak az autóbuszok a Sarolta utcánál

2019. december 10-én, 15 órától ismét megállnak az autóbuszjáratok az "Sarolta utca" elnevezésű, Kertváros irányú megállóban.
2019. december 10.

Frissitve! Forgalmi rend változás a Klinikáknál

2019. december 2-án, 3-án és 4-én 8.30 óra és 12.55 óra között a Klinikák fordulóállomás - útburkolat helyreállítás miatt - lezárásra kerül.
2019. december 02.

Hírek

Kerekesszékek és mopedek az autóbuszon


A Tüke Busz Zrt. felvette a kapcsolatot a Mozgáskorlátozottak Baranya Megyei Egyesületével és ezt követően alakította ki álláspontját az üggyel kapcsolatban.

Kovács Kálmán Úrtól, a Mozgáskorlátozottak Baranya Megyei Egyesületének elnökhelyettesétől kapott információk alapján a 3 vagy 4 kerekű elektromos meghajtású moped (nem kerekesszék): gyógyászati segédeszköz, amelynek többféle típusa létezik idehaza és külföldön is, elektromos meghajtású szerkezet, elsősorban azok számára alakították ki, akik hosszabb távon nem képesek gyalogolni, de önmaguk képesek az eszközt használni.
A KRESZ vonatkozó jogszabálya szerint a mozgáskorlátozottak közlekedésére szolgáló, emberi erővel tolt vagy hajtott kerekes szék és a gépi meghajtású kerekes szék - ha sík úton önerejéből 10 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes nem minősül járműnek. Az ilyen eszközökkel közlekedő személyek gyalogosoknak minősülnek.
A mopedek - tulajdonságai és fizikai paraméterei miatt - nem teszik lehetővé a közösségi közlekedés eszközön (buszon) történő szállítását, használatát.
Az elektromos mopedek több fontos és lényeges paraméter szerint pl. rögzíthetőség, manőverezés, fordulás (ez pl. sokkal több fizikális teret igényel) és méret szempontjából teljesen eltérnek a kézi hajtású és elektromos kerekesszékektől. A le- és felszállás is balesetveszélyes mind a moped használójára, mind pedig a többi utasra nézve.
A debreceni közlekedési társaságnál folytatott szakhatósági vizsgálat – mely a DKV Zrt. honlapján is elérhető - megállapította, hogy az elektromos mopedek szállítása nem lehetséges közösségi közlekedési járműveken, mivel azok nem minősülnek kerekesszéknek, valamint rögzíthetőség és méret szempontjából is teljesen eltérnek a mechanikus és elektromos kerekesszékektől. A vizsgálat megállapította azt is, hogy mechanikus és elektromos kerekesszékkel a múltban, de a jövőben is van lehetősége a mozgáskorlátozottnak a közösségi közlekedési eszközön utazni, ezért a helyváltoztatáshoz és a testi-lelki egészséghez fűződő alapvető joguk nem volt és nincs is korlátozva.

Pécs, 2014. augusztus 1.
Tüke Busz Zrt.



« vissza

Hírek

Sajtóközlemény

A Tüke Busz Zrt. megdöbbenve és értetlenül áll a pecsiujsag.hu portálon közzétett és azóta több hírportálon és fórumon megjelent cikk előtt, amelynek témája a társaság fizetésképtelensége és a céggel szemben indult felszámolási eljárás kezdeményezése.
2020. február 17.

Pályázatok
Pécs Pécs Holding Zrt. BIOKOM Tettye Forrásház Pécsi Tudományegyetem Janus Pannonius Múzeum EUNet 2000 Regionális Informatikai Közhasznú Nonprofit Kft. Magyar Közlekedési Szövetség VOLÁN Egyesülés DDOP-s pályázat - Új Széchenyi Terv