Főoldal
Társaságunkról
Menetrend
Ügyfélszolgálat
Díjszabás
Mobiljegy
Szolgáltatások
Közérdekű adatok
Beszerzések, közbeszerzések
  • Tüke Busz - tömegközlekedés Pécsen
  • Tüke Busz - tömegközlekedés Pécsen
  • Tüke Busz - tömegközlekedés Pécsen
  • Tüke Busz - tömegközlekedés Pécsen

Mobiljegy

Gyakori kérdések




o Mi az a Közlekedési mobiljegy?
A közlekedési mobiljegy/bérlet egy mobilapplikáción keresztül megvásárolható utazási jogosultság. A mobilalkalmazásban megvásárolható menetjegyek és bérletek a papír alapú menetjegyek és bérletek elektronikus változatának felelnek meg, melyek azoktól a megvásárlás és érvényesítés módjában és az utazási jogosultság ellenőrzésének tekintetében különböznek.

o Milyen jegyek, bérletek érhetők el?

Elővételben váltott menetjegy, melynek felhasználási feltételeiről a http://tukebusz.hu/ oldalon tájékozódhat. A bérlet típusú értékcikkek a mobilapplikációban még nem elérhetőek.

o Milyen technikai feltételekkel lehet használni az applikációt?
Az applikáció legalább Android 5 vagy iOS 10 operációs rendszerű telefonra telepíthető. Fontos, hogy a telefon kamerája működőképes legyen, hiszen az applikáció használata során szükség lehet a kamera használatára.
Ezen felül elengedhetetlen, hogy a telefon aktív adatkapcsolattal, azaz internetes elérhetőséggel rendelkezzen mind a vásárlás, mind az utazás során.

o Hogyan fizethetek?

Közvetlenül bankkártyával az OTP SimplePay biztonságos fizetési felületén keresztül, vagy belső egyenlegre feltöltött összeg terhére. A belső egyenleg feltöltése is bankkártyával, az OTP SimplePay fizetési felületén keresztül történik.

o Hogyan kapom meg a számlát?
A számlázási módok eltérőek, attól függően, hogy Ön mely szolgáltató applikációját használja. A pontos részletekről érdeklődjön a mobilapplikációt üzemeltető szolgáltatónál.

o Mindenképp szükség van regisztrációra?

Igen, a mobiljegy használata regisztrációhoz kötött. Ugyanakkor, ha már rendelkezik az Ön által használni kívánt applikációhoz tartozó regisztrációval, akkor nem szükséges újra regisztrálnia. A regisztráció az Ön által használt applikáció üzemeltetőjénél történik.

o Honnan tölthető le az applikáció?
A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. oldalán (https://mobiljegy.nmzrt.hu/) megtalálható az Önnek megfelelő alkalmazás, amelyben elérhető a mobiljegy.

o Regisztrációkor meg kell adnom a bankkártya adataimat?

Nem. Csak vásárlás vagy egyenleg feltöltés során.

o Csak magánszemélyként vagy cégként is regisztrálhatok?

Mindkét jogi formában regisztrálhat, azonban a regisztrációt követően nincs mód ennek megváltoztatására. Amennyiben szüksége lenne mindkét jogi formára, lehetősége van külön regisztrációt létrehozni, hiszen egy e-mail-címmel több regisztráció is lehetséges, csupán a felhasználónévnek kell különböznie.

o A mobiljegyek ára különbözik-e a papír alapú jegyek árától?
Nem.

o Milyen adatokat kell megadnom a vásárláshoz?

Csak a megvásárolni kívánt jegy darabszámát. Amennyiben bankkártyával fizet, kártyaadatait az OTP SimplePay biztonságos fizetési felületén kell megadnia.

o Hol találom meg a megvásárolt jegyemet?
Sikeres fizetést követően az applikációban a még nem érvényes jegyek között jelenik meg először a megvásárolt jegy, amely az érvényesítést követően automatikusan átkerül az érvényes jegyek közé.

o Vissza tudom-e váltani a megvásárolt jegyemet?

A visszaváltási szabályok a Tüke Busz Zrt. üzletszabályzatához igazodnak. A menetjegy nem váltható vissza, a megváltott jegyet a vásárlástól számított két éven belül lehet felhasználni.

o Mi a teendő, ha a bankomtól értesítést kapok a fizetett összeg terheléséről, de az applikációban nem jelent meg a megvásárolt jegy vagy bérlet?
Kérjük, először ellenőrizze az applikáción belül a még nem érvényes jegyek között a megvásárolt jegyet.
Abban az esetben, ha sem a még nem érvényes jegyek között, sem az egyenlegen nem jelent meg a vásárlás, akkor kérjük, forduljon számlavezető bankjához.

o Mi a teendő az utazás megkezdése előtt?
A járműre való felszállás előtt válassza ki a már megvásárolt menetjegyét, nyomja meg az „Érvényesítés járművön” feliratú gombot, majd olvassa be a járművön elhelyezett érvényesítő kódot. A sikeres beolvasás után az alkalmazásban megjelenő animált szimbólumot kell bemutatnia a sofőrnek vagy a személyzetnek. A járványügyi időszakban, amíg az elsőajtós felszállási rend szünetel, a beolvasáskor megjelenő animált szimbólumot nem kell bemutatni az autóbuszvezetőnek az utazás megkezdése előtt, azonban ellenőrzés esetén a mobiljegy érvényességét az üzletszabályzatban előírtak szerint igazolni kell.

o Mit tegyek, ha van érvényes jegyem, de lemerült a telefonom, vagy nincs aktív mobil adatkapcsolatom?
Kérjük, gondoskodjon telefonja megfelelő töltöttségi szintjéről, hiszen lemerült telefonon, illetve adatkapcsolat nélkül nem tudja bemutatni jegyét, így a sofőr, vagy a személyzet megtagadhatja Öntől az utazásban való részvételt, illetve a jegyellenőrök pótdíjazhatják.

o Hol jelezhetem a mobiljeggyel kapcsolatos észrevételeimet, esetleges hibákat? Hol kérhetek segítséget?
A mobiljeggyel kapcsolatos általános észrevételeit, kérdéseit az alábbi elérhetőségek valamelyikén jelezheti:
 telefonon a +36/72-510-992 telefonszámon,
 e-mail-en az ugyfelszolgalat@tukebusz.hu címen,
 személyesen a Tüke Busz Zrt. ügyfélszolgálatán
 (Millennium Üzletház 7621 Pécs, Rákóczi út 60.), a nyitva tartásról a http://www.tukebusz.hu/tartalmak/Ugyfelszolgalat oldalon tájékozódhat.

Kifejezetten technikai problémák (pl. alkalmazás működésével, fizetési folyamattal, számlával kapcsolatos kérdések) esetén, kérjük, forduljon a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. ügyfélszolgálatához az alábbi elérhetőségeken:
 +36-36-889-889
 ugyfelszolgalat@nmzrt.hu.



« vissza

Pályázatok
Pécs Pécs Holding Zrt. BIOKOM Tettye Forrásház Pécsi Tudományegyetem Janus Pannonius Múzeum EUNet 2000 Regionális Informatikai Közhasznú Nonprofit Kft. Magyar Közlekedési Szövetség VOLÁN Egyesülés DDOP-s pályázat - Új Széchenyi Terv