Főoldal
Társaságunkról
Menetrend
Ügyfélszolgálat
Díjszabás
Mobiljegy - mobilbérlet
Szolgáltatások
Közérdekű adatok
Beszerzések, közbeszerzések
  • Tüke Busz - tömegközlekedés Pécsen
  • Tüke Busz - tömegközlekedés Pécsen
  • Tüke Busz - tömegközlekedés Pécsen
  • Tüke Busz - tömegközlekedés Pécsen

Mobiljegy

Gyakori kérdések




Egyre többen választják vásárlásaikhoz az online értékesítési csatornákat, melyek fejlesztése összhangban van a Tüke Busz Zrt. digitalizációs törekvéseivel is. A XXI. században már nem megkerülhető, hogy az utazóközönség azon rétegeit is kiszolgáljuk, akik vásárlásaikkor előnyben részesítik a mobilalkalmazásokon keresztül történő menetjegy-és bérletvásárlásokat.

Pécsett ezidáig a helyi közösségi közlekedésben csak a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-n, valamint partnerein keresztül volt lehetőség digitális elővételi menetjegy megvásárlására, amikor 2020. áprilisában a társaság bevezette az érintésmentesen megváltható mobiljegyet (vonaljegy).
A Tüke Busz Zrt. már működő, klasszikus, hagyományos értékesítő pontjai változatlanul elérhetők lesznek a jövőben is, így aki pl. a Tüke Busz Zrt. bérletpénztárában vásárolna bérletet, vagy menetjegyet, ezzel a lehetőséggel természetesen továbbra is élhet.

2023. december 6-ától a MÁV-START Zrt. Jegyértékesítő Rendszerén (JÉ) keresztül a díjszabás változatlanul hagyása mellett 7 díjterméket lehet megvásárolni a Tüke Busz Zrt. járataira, e díjtermékeket eddig csak papír alapon lehetett megvásárolni.

 Hol válthatunk a Tüke Busz Zrt. járataira elővételi menetjegyet (vonaljegyet) 2023. december 6-ától?
Elővételi menetjegyet (vonaljegy) a társaság bérletpénztárai mellett a viszonteladói partnerhálózatban megjelölt üzletekben, az autóbusz-állomásokon a forgalmi szolgálattevőknél (kivéve Budai Autóbusz-állomás), és elektronikus úton mobiljegyként a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-n vagy partnerein keresztül lehet váltani.


 Hol válthatunk a Tüke Busz Zrt. autóbuszaira időalapú menetjegyet 2023. december 6-ától?
Időalapú menetjegyet a Tüke Busz Zrt. bérletpénztáraiban és a MÁV-START Zrt. jegypénztárakban (pénztári nyomtatóból papír alapra), a MÁV menetjegykiadó automatákból (jegykiadó automatából papír alapra) és a MÁV applikáció elektronikus felületén lehet vásárolni.


Információk a MÁV START-Zrt. Jegyértékesítő Rendszerében (JÉ) megváltható
Tüke Busz Zrt. díjtermékekről


 Milyen menetjegyeket és bérleteket lehet megvásárolni a Tüke Busz Zrt. járataira a MÁV Jegyértékesítő Rendszerében (JÉ) 2023. december 6-ától?

24 órás jegy: a jegyen megjelölt időponttól kezdődően 24 órán át, valamennyi járaton
korlátlan számban igénybe vehető utazásra jogosít.

72 órás jegy: a jegyen megjelölt időponttól kezdődően 72 órán át, valamennyi járaton
korlátlan számban igénybe vehető utazásra jogosít

7 napos jegy: a rajta feltüntetett első nap 0:00 órájától az azt követő 7. nap 04:00 órájáig jogosít utazásra.

Összvonalas bérlet: a naptári hónap 0:00 órától az adott időszakot követő hónap 5-én, 24:00 óráig jogosít utazásra.

30 napos bérlet: a bérleten feltüntetett – tetszőleges – időponttól 30 napon át, illetve az azt követő napon 04:00 óráig érvényes.


Tanuló havi bérlet: a naptári hónap első napjának 0:00 órájától az adott időszakot követő hónap 5-én, 24:00 óráig érvényesek.

Nyugdíjas havi bérlet: a naptári hónap első napjának 0:00 órájától az adott időszakot követő hónap 5-én, 24:00 óráig érvényesek.


 Mennyibe kerülnek a MÁV Jegyértékesítési Rendszerében (JÉ) értékesített időalapú jegyek és bérletek?
A MÁV Jegyértékesítő Rendszerében (JÉ) értékesített időalapú jegyek és bérletek ára megegyezik a Tüke Busz Zrt. bérletpénztáraiban értékesített papír formátumú, idő alapú menetjegyek és bérletek árával.

24 órás menetjegy: 1 100 Ft


72 órás menetjegy: 2 800 Ft


7 napos jegy: 3 500 Ft


Összvonalas bérlet: 7 300 Ft


30 napos bérlet: 7 300 Ft


Tanuló havi bérlet: 3 900 Ft


Nyugdíjas havi bérlet: 3 900 Ft


 A MÁV-START Zrt. Jegyértékesítő Rendszerében (JÉ) milyen csatornákon lehet megváltani a menetjegyeket és bérleteket a Tüke Busz Zrt. járataira?
      
MÁV-START Zrt. pénztári értékesítés esetén: Pénztári nyomtatóból papír alapon a pénztári nyomtatóban lévő jegyalaptekercsre nyomtatják a Tüke Busz Zrt. időalapú menetjegyeit és bérleteit.

MÁV-START Zrt. menetjegykiadó automatából (JKA): A menetjegykiadó automatából papír alapon a jegyalaptekercsre nyomtatják a Tüke Busz Zrt. időalapú menetjegyeit és bérleteit.

MÁV applikációból: elektronikus felületen (pl. telefonon) bemutatva.


 Rendelkezem Tüke kártyával, hogyan tudom érvényesíteni a kedvezményemet a MÁV-START Zrt. Jegyértékesítő Rendszerében (JÉ)?
A Tüke kártya kedvezményt jelenleg nem lehet érvényesíteni a MÁV-START Zrt. JÉ rendszerében. Ennek egyik oka, hogy a Tüke kedvezménykártya kiállítója a Pécsi Kommunikációs Központ Kft. (nem a Tüke Busz Zrt.), így a Tüke kártya biztosította kedvezményes utazási jogosultság csatlakoztatása a MÁV értékesítési rendszerébe jelenleg kidolgozás alatt van. Fontos tudni, hogy a Tüke kártya jogosulatlan felhasználásának megakadályozására, az ellenőrizhetőségre vonatkozó rendszer kapcsán különböző programtechnikai, jogi, adatvédelmi és integrációs megfelelést szükséges a Tüke kedvezménykártyához rendelni.
A MÁV értékesítési rendszerében 2023. december 6-ától elérhető Tüke Busz Zrt. díjtermékek körét fokozatosan és folyamatosan tervezzük bővíteni.


 Előfordult már, hogy a Tüke Busz Zrt. meghosszabbította a bérletek érvényességét, vagyis a bérletet néhány nappal tovább elfogadták utazáskor. A MÁV-START Zrt. Jegyértékesítő Rendszerében (JÉ) vásárolt bérletet is elfogadják a járatokon, ha az érvényességi idő módosul?
Igen, amennyiben a társaság meghosszabbítja a bérletek érvényességét, akkor a MÁV-START Zrt. Jegyértékesítő Rendszerében (JÉ) megváltott bérletek a Tüke Busz Zrt. bérletpénztáraiban megvásárolt bérletekkel azonos ideig használhatók fel utazási célra.


 Szükséges az előzetes regisztráció a MÁV-START Zrt. Jegyértékesítő Rendszerébe (JÉ vásárlás előtt)?
A MÁV-START Zrt. Jegyértékesítő Rendszerében (JÉ) pénztári és jegykiadó automatából történő vásárláskor nincs szükség előzetes regisztrációra, a MÁV applikáción, digitális felületen történő vásárláskor -   első alkalommal - igen.


 A Tüke Busz Zrt. más bérlettípusai, pl. a kisgyermekes és szociális bérlet, a mentős bérlet, a polgárőr bérlet mikortól vásárolható meg a MÁV-START Zrt. Jegyértékesítő Rendszerében (JÉ)?
A Tüke Busz Zrt. a MÁV-START Zrt. Jegyértékesítő Rendszerébe (JÉ) elsőként 7 gyakran vásárolt időalapú menetjegyet és bérlettípust integrált. A MÁV-START Zrt. Jegyértékesítési Rendszere (JÉ) országos platform, amelyhez a jövőben a Tüke Busz Zrt. további bérlet típusai is csatlakoztathatók. Terveink szerint rövid időn belül a Tüke Busz Zrt. további díjtermékei is elérhetők lesznek a MÁV-START Zrt. országos értékesítési hálózatában, így a MÁV app-ban is.


 A MÁV-START Zrt. Jegyértékesítő Rendszerében (JÉ) kiadott jegyek és bérletek megjelenése, formája azonos a Tüke Busz Zrt. időalapú menetjegyeivel és bérleteivel?
Nem. A Tüke Busz Zrt. által értékesített időalapú jegyek és bérletek külső megjelenésre nem hasonlítanak a MÁV-START Zrt. Jegyértékesítő Rendszerében (JÉ) megvásárolható jegyekre és bérletekre, de az itt kiadott időalapú menetjegyeket és a havi bérleteket biztonsági elemekkel ellátott jegypapírra nyomtatják (a MÁV applikációban vásárolt jegy és bérlet természetesen a MÁV app digitális felületén érhető el.)



   Tüke Busz Zrt. által értékesített                            Tüke Busz Zrt. 24 órás
    24 órás időalapú menetjegy                                  időalapú menetjegy
                                                                               a MÁV- START Zrt
                                                                      Jegyértékesítő Rendszerében (JÉ)


 Van lehetőség készpénz mellett bankkártyás fizetésre a MÁV-START Zrt. Jegykiadó Rendszerében (JÉ)?
Igen, természetesen készpénzzel és bankkártyával is fizethetünk a Tüke Busz Zrt. időalapú menetjegyekért és bérletekért.


 A Tüke Busz Zrt. menetjegy-és bérletpénztárában vásárolt bérletre eddig tollal kellett felírni az igazolványom számát. A MÁV-START Zrt. Jegykiadó Rendszerében (JÉ) vásárolt bérlet esetében is meg kell adni az igazolvány számát?
Természetesen igen, itt is szükséges a Tüke Busz Zrt. üzletszabályzata szerinti igazolvány szám megadása (a MÁV jegypénztárában történő vásárláskor a bérlet eladójának, jegykiadó automatából vagy MÁV applikációban történő vásárlás esetén az utasnak kell rögzítenie az igazolvány számát).


 Ellenőrzéskor mi a teendő a MÁV-START Zrt. JÉ-n keresztül vásárolt jegyek, bérletek esetében?
A MÁV Jegyértékesítési rendszerén keresztül vásárolt termékeket fel kell mutatni az ellenőrzést végző személy számra, így az autóbusz-vezető részére felszálláskor, menetjegy-ellenőr részére a menetjegy, bérlet ellenőrzések során.
A MÁV app-ban vásásrolt utazási díjtermék esetében az utazás ideje alatt folyamatos adatkapcsolattal működő, megjelenítésre alkalmas, üzemképes készüléken futó alkalmazással kell a jegyet, bérletet ellenőrzéshez felmutatni. A MÁV-START Zrt. Jegyértékesítő Rendszerében (JÉ) vásárolt egyik jegy- vagy bérlettípust sem kell érvényesíteni, azok a rajtuk feltüntetett időintervallumon belül használhatóak fel utazásra.


 Vissza lehet-e váltani a MÁV Jegyértékesítő Rendszerében (JÉ) a Tüke Busz Zrt. járataira megvásárolt menetjegyeket, bérleteket?
A JÉ értékszelvények visszatérítésének feltételei, a szolgáltatással kapcsolatos információk a MÁV-START Zrt. honlapján érhetőek el:
(https://www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas/gyakranismetelt-kerdesek/visszaterites).


 Hol jelezhetjük a MÁV JÉ-ben megvásárolt menetjegyekkel, bérletekkel kapcsolatos észrevételeket, esetleges hibákat? Hol kérhetek segítséget?
Az Utasok a JÉ jegyértékesítési rendszerrel kapcsolatos kérdéseiket, észrevételeiket, panaszaikat az alábbi elérhetőségek bármelyikén eljuttathatják:
A MÁVDIREKT telefonos ügyfélszolgálaton a nap 24 órájában: 06 (1) 3 49 49 49
E-mailben: eszrevetel@mav-start.hu
Levélben: MÁV-START Zrt. Ügyfélszolgálat 1426 Budapest, Pf.: 56.
Faxon: 06 (1) 511 2093
A MÁV-START honlapján levő bejelentőlapon
A vasútállomásokon megtalálható személyes ügyfélszolgálatokon.
A MÁV JÉ-ben megvásárolt menetjegyekkel, bérletekkel kapcsolatban a Tüke Busz Zrt.-hez megküldött észrevételeket, kérdéseket a Tüke Busz Zrt. a MÁV-START Zrt.-hez továbbítja.



Mobilon váltható elővételi vonaljegy a Tüke Busz Zrt. járataira a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-n és partnerhálózatán keresztül

 Mi az a Közlekedési mobiljegy?
A közlekedési mobiljegy/bérlet egy mobilapplikáción keresztül megvásárolható utazási jogosultság. A mobilalkalmazásban megvásárolható menetjegyek és bérletek a papír alapú menetjegyek és bérletek elektronikus változatának felelnek meg, melyek azoktól a megvásárlás és érvényesítés módjában és az utazási jogosultság ellenőrzésének tekintetében különböznek.

 Milyen jegyek, bérletek érhetők el?
Elővételben váltott menetjegy, melynek felhasználási feltételeiről a http://tukebusz.hu/ oldalon tájékozódhat.

 Milyen technikai feltételekkel lehet használni az applikációt?
Az applikáció legalább Android 5 vagy iOS 10 operációs rendszerű telefonra telepíthető. Fontos, hogy a telefon kamerája működőképes legyen, hiszen az applikáció használata során szükség lehet a kamera használatára.
Ezen felül elengedhetetlen, hogy a telefon aktív adatkapcsolattal, azaz internetes elérhetőséggel rendelkezzen mind a vásárlás, mind az utazás során.

 Hogyan fizethetek?
Közvetlenül bankkártyával az OTP SimplePay biztonságos fizetési felületén keresztül, vagy belső egyenlegre feltöltött összeg terhére. A belső egyenleg feltöltése is bankkártyával, az OTP SimplePay fizetési felületén keresztül történik.

 Hogyan kapom meg a számlát?
A számlázási módok eltérőek, attól függően, hogy Ön mely szolgáltató applikációját használja. A pontos részletekről érdeklődjön a mobilapplikációt üzemeltető szolgáltatónál.

 Mindenképp szükség van regisztrációra?
Igen, a mobiljegy használata regisztrációhoz kötött. Ugyanakkor, ha már rendelkezik az Ön által használni kívánt applikációhoz tartozó regisztrációval, akkor nem szükséges újra regisztrálnia. A regisztráció az Ön által használt applikáció üzemeltetőjénél történik.

 Honnan tölthető le az applikáció?
A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. oldalán (https://mobiljegy.nmzrt.hu/) megtalálható az Önnek megfelelő alkalmazás, amelyben elérhető a mobiljegy.

 Regisztrációkor meg kell adnom a bankkártya adataimat?
Nem. Csak vásárlás vagy egyenleg feltöltés során.

 Csak magánszemélyként vagy cégként is regisztrálhatok?
Mindkét jogi formában regisztrálhat, azonban a regisztrációt követően nincs mód ennek megváltoztatására. Amennyiben szüksége lenne mindkét jogi formára, lehetősége van külön regisztrációt létrehozni, hiszen egy e-mail-címmel több regisztráció is lehetséges, csupán a felhasználónévnek kell különböznie.

 A mobiljegyek ára különbözik-e a papír alapú jegyek árától?
Nem.

 Milyen adatokat kell megadnom a vásárláshoz?
Csak a megvásárolni kívánt jegy darabszámát. Amennyiben bankkártyával fizet, kártyaadatait az OTP SimplePay biztonságos fizetési felületén kell megadnia.

 Hol találom meg a megvásárolt jegyemet?
Sikeres fizetést követően az applikációban a még nem érvényes jegyek között jelenik meg először a megvásárolt jegy, amely az érvényesítést követően automatikusan átkerül az érvényes jegyek közé.

 Vissza tudom-e váltani a megvásárolt jegyemet?
A visszaváltási szabályok a Tüke Busz Zrt. üzletszabályzatához igazodnak. A menetjegy nem váltható vissza, a megváltott jegyet a vásárlástól számított két éven belül lehet felhasználni.

 Mi a teendő, ha a bankomtól értesítést kapok a fizetett összeg terheléséről, de az applikációban nem jelent meg a megvásárolt jegy vagy bérlet?
Kérjük, először ellenőrizze az applikáción belül a még nem érvényes jegyek között a megvásárolt jegyet.
Abban az esetben, ha sem a még nem érvényes jegyek között, sem az egyenlegen nem jelent meg a vásárlás, akkor kérjük, forduljon számlavezető bankjához.

 Mi a teendő az utazás megkezdése előtt?
A járműre való felszállás előtt válassza ki a már megvásárolt menetjegyét, nyomja meg az „Érvényesítés járművön” feliratú gombot, majd olvassa be a járművön elhelyezett érvényesítő kódot. A sikeres beolvasás után az alkalmazásban megjelenő animált szimbólumot kell bemutatnia a sofőrnek vagy a személyzetnek. A járványügyi időszakban, amíg az elsőajtós felszállási rend szünetel, a beolvasáskor megjelenő animált szimbólumot nem kell bemutatni az autóbuszvezetőnek az utazás megkezdése előtt, azonban ellenőrzés esetén a mobiljegy érvényességét az üzletszabályzatban előírtak szerint igazolni kell.

 Mit tegyek, ha van érvényes jegyem, de lemerült a telefonom, vagy nincs aktív mobil adatkapcsolatom?
Kérjük, gondoskodjon telefonja megfelelő töltöttségi szintjéről, hiszen lemerült telefonon, illetve adatkapcsolat nélkül nem tudja bemutatni jegyét, így a sofőr, vagy a személyzet megtagadhatja Öntől az utazásban való részvételt, illetve a jegyellenőrök pótdíjazhatják.

 Hol jelezhetem a mobiljeggyel kapcsolatos észrevételeimet, esetleges hibákat? Hol kérhetek segítséget?
A mobiljeggyel kapcsolatos általános észrevételeit, kérdéseit az alábbi elérhetőségek valamelyikén jelezheti:
 telefonon a +36/72-510-992 telefonszámon,
 e-mail-en az ugyfelszolgalat@tukebusz.hu címen,
 személyesen a Tüke Busz Zrt. ügyfélszolgálatán
 (Millennium Üzletház 7621 Pécs, Rákóczi út 60.), a nyitva tartásról a http://www.tukebusz.hu/tartalmak/Ugyfelszolgalat oldalon tájékozódhat.

Kifejezetten technikai problémák (pl. alkalmazás működésével, fizetési folyamattal, számlával kapcsolatos kérdések) esetén, kérjük, forduljon a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. ügyfélszolgálatához az alábbi elérhetőségeken:
 +36-36-889-889
 ugyfelszolgalat@tukebusz.hu










« vissza

Pályázatok
Pécs Pécs Holding Zrt. BIOKOM Tettye Forrásház Pécsi Tudományegyetem Janus Pannonius Múzeum EUNet 2000 Regionális Informatikai Közhasznú Nonprofit Kft. Magyar Közlekedési Szövetség VOLÁN Egyesülés DDOP-s pályázat - Új Széchenyi Terv