Főoldal
Társaságunkról
Menetrend
Ügyfélszolgálat
Díjszabás
Mobiljegy - mobilbérlet
Szolgáltatások
Közérdekű adatok
Beszerzések, közbeszerzések
  • Tüke Busz - tömegközlekedés Pécsen
  • Tüke Busz - tömegközlekedés Pécsen
  • Tüke Busz - tömegközlekedés Pécsen
  • Tüke Busz - tömegközlekedés Pécsen

Sajtószoba

Összevont, „egyjegyes” járatok indulnak jövőre a peremkerületekből a belváros felé


(BaMa)
Civilekkel együttműködve alakítja át vonalhálózatát a Tüke Busz. A peremkerületekben élők jobban járhatnak.


– Elengedhetetlen, hogy hozzányúljunk a több évtizedes, elavult pécsi vonalhálózathoz, és megállítsuk a fizetőutas-létszám csökkenését – fogalmazott sajtótájékoztatón Árki Sándor, a Tüke Busz Zrt. vezérigazgatója.

A fizető utasok száma ugyanis évről évre kevesebb. Egy éve közölték: a fizető utasok 2002-es 89,7 milliós éves létszáma 2011-re 53 millióra csökkent. Akkor ezen adatokkal magyarázták a járatszám-csökkentést, amit viszont újra nem kívánnak meglépni. A vezérigazgató szerint ezért azt kell elérniük, hogy a buszok közlekedtetésére jelenleg is rendelkezésre álló pénzből alakítsanak ki egy jobb színvonalú tömegközlekedést 2013 első negyedévére.

Összevont, „egyjegyes” járatok indulnak jövőre a peremkerületekből a belváros felé
E cél elérésében együttműködik a társasággal a Pécs és Térsége Közösségi Közlekedéséért Egyesület is. Pék Patrik, az egyesület menetrendi és vonalhálózati referense közölte: fonódó menetrend kialakításában gondolkodnak, ami gyakorlatilag összevont járatok elindítását jelenti, elsősorban a peremkerületekből a belváros felé. Így onnan a változás után átszállás nélkül, és két jegy helyett egy tikettel lehet majd utazni a korábbinál hosszabb távon.

Várják az utasok véleményét is az átalakítás előtt
A mai járatsűrűséget fenntartva csökkentenék Pécsett az átszállások számát. A belvárosba közvetlen buszjárat indulna a kertvárosi külső területekről (Malomvölgy, Rózsadomb), Patacsról, Daindolból, Magyarürögből, valamint a keleti városrészekből.

A Tüke Busz az átalakításhoz utasszámlálásokat is végez, és a jövő héten felteszi honlapjára a tervezett új vonalhálózati térképet. Az összevont járatokról, de más kérdésekről is várják az utasok véleményét, javaslatait a forum@tukebusz.hu e-mail címre.

Siklóson januártól szociális járatokkal váltanák ki a helyi buszközlekedést
Baranyában pécs mellett négy nagyobb városban van helyi közösségi buszközlekedés. Komlóval, annak speciális helyzete miatt többször foglalkoztunk, a másik három városban idén, 2012. december 31-ével lejár a Pannon Volánnal kötött közszolgáltatási szerződés.

Mohácson elégedettek a szolgáltatással, a jövőben is lesz buszközlekedés, közölte Szekó József polgármester. Hozzátette, ha a Pannon Volán olyan ajánlattal rukkol elő, amely számukra elfogadható, náluk nem lesz szolgáltatóváltás.

Szigetváron is nélkülözhetetlen tartják a helyi közösségi közlekedést, Zrínyi városában azonban erre pályázatot írnak ki hamarosan, tudtuk meg Junácski Andrástól, a szigetvári polgármesteri kabinetiroda vezetőjétől.

Siklóson viszont épp e héten csütörtökön szavazhatják meg, hogy a jövő év első napjától leállítják a közösségi közlekedést, mondta Marenics János polgármester. A Máriagyűd és Siklós közötti járatokat a tervek szerint a város iskolabuszával, szociális járatokkal pótolnák. A helyi járatokon ugyanis nagyon kevesen utaztak, a szociális járatok fenntartási összege pedig a számítások szerint töredéke lesz annak, amit a Volánnak kellett évről évre fizetniük.


« vissza

Pályázatok
Pécs Pécs Holding Zrt. BIOKOM Tettye Forrásház Pécsi Tudományegyetem Janus Pannonius Múzeum EUNet 2000 Regionális Informatikai Közhasznú Nonprofit Kft. Magyar Közlekedési Szövetség VOLÁN Egyesülés DDOP-s pályázat - Új Széchenyi Terv