Főoldal
Társaságunkról
Menetrend
Ügyfélszolgálat
Díjszabás
Mobiljegy - mobilbérlet
Szolgáltatások
Közérdekű adatok
Beszerzések, közbeszerzések
  • Tüke Busz - tömegközlekedés Pécsen
  • Tüke Busz - tömegközlekedés Pécsen
  • Tüke Busz - tömegközlekedés Pécsen
  • Tüke Busz - tömegközlekedés Pécsen

Mobiljegy

Gyakori kérdések




Egyre többen választják vásárlásaikhoz az online értékesítési csatornákat, melyek fejlesztése összhangban van a Tüke Busz Zrt. digitalizációs törekvéseivel is. A XXI. században már nem megkerülhető, hogy az utazóközönség azon rétegeit is kiszolgáljuk, akik vásárlásaikkor előnyben részesítik a mobilalkalmazásokon keresztül történő menetjegy-és bérletvásárlásokat.

Pécsett ezidáig a helyi közösségi közlekedésben csak a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-n, valamint partnerein keresztül volt lehetőség digitális elővételi menetjegy megvásárlására, amikor 2020. áprilisában a társaság bevezette az érintésmentesen megváltható mobiljegyet (vonaljegy).
A Tüke Busz Zrt. már működő, klasszikus, hagyományos értékesítő pontjai változatlanul elérhetők lesznek a jövőben is, így aki pl. a Tüke Busz Zrt. bérletpénztárában vásárolna bérletet, vagy menetjegyet, ezzel a lehetőséggel természetesen továbbra is élhet.

2023. december 6-ától a MÁV-START Zrt. Jegyértékesítő Rendszerén (JÉ) keresztül a díjszabás változatlanul hagyása mellett 7 díjterméket lehet megvásárolni a Tüke Busz Zrt. járataira, e díjtermékeket eddig csak papír alapon lehetett megvásárolni.

 Hol válthatunk a Tüke Busz Zrt. járataira elővételi menetjegyet (vonaljegyet) 2023. december 6-ától?
Elővételi menetjegyet (vonaljegy) a társaság bérletpénztárai mellett a viszonteladói partnerhálózatban megjelölt üzletekben, az autóbusz-állomásokon a forgalmi szolgálattevőknél (kivéve Budai Autóbusz-állomás), és elektronikus úton mobiljegyként a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-n vagy partnerein keresztül lehet váltani.


 Hol válthatunk a Tüke Busz Zrt. autóbuszaira időalapú menetjegyet 2023. december 6-ától?
Időalapú menetjegyet a Tüke Busz Zrt. bérletpénztáraiban és a MÁV-START Zrt. jegypénztárakban (pénztári nyomtatóból papír alapra), a MÁV menetjegykiadó automatákból (jegykiadó automatából papír alapra) és a MÁV applikáció elektronikus felületén lehet vásárolni.


Információk a MÁV START-Zrt. Jegyértékesítő Rendszerében (JÉ) megváltható
Tüke Busz Zrt. díjtermékekről


 Milyen menetjegyeket és bérleteket lehet megvásárolni a Tüke Busz Zrt. járataira a MÁV Jegyértékesítő Rendszerében (JÉ) 2023. december 6-ától?

24 órás jegy: a jegyen megjelölt időponttól kezdődően 24 órán át, valamennyi járaton
korlátlan számban igénybe vehető utazásra jogosít.

72 órás jegy: a jegyen megjelölt időponttól kezdődően 72 órán át, valamennyi járaton
korlátlan számban igénybe vehető utazásra jogosít

7 napos jegy: a rajta feltüntetett első nap 0:00 órájától az azt követő 7. nap 04:00 órájáig jogosít utazásra.

Összvonalas bérlet: a naptári hónap 0:00 órától az adott időszakot követő hónap 5-én, 24:00 óráig jogosít utazásra.

30 napos bérlet: a bérleten feltüntetett – tetszőleges – időponttól 30 napon át, illetve az azt követő napon 04:00 óráig érvényes.


Tanuló havi bérlet: a naptári hónap első napjának 0:00 órájától az adott időszakot követő hónap 5-én, 24:00 óráig érvényesek.

Nyugdíjas havi bérlet: a naptári hónap első napjának 0:00 órájától az adott időszakot követő hónap 5-én, 24:00 óráig érvényesek.


 Mennyibe kerülnek a MÁV Jegyértékesítési Rendszerében (JÉ) értékesített időalapú jegyek és bérletek?
A MÁV Jegyértékesítő Rendszerében (JÉ) értékesített időalapú jegyek és bérletek ára megegyezik a Tüke Busz Zrt. bérletpénztáraiban értékesített papír formátumú, idő alapú menetjegyek és bérletek árával.

24 órás menetjegy: 1 100 Ft


72 órás menetjegy: 2 800 Ft


7 napos jegy: 3 500 Ft


Összvonalas bérlet: 7 300 Ft


30 napos bérlet: 7 300 Ft


Tanuló havi bérlet: 3 900 Ft


Nyugdíjas havi bérlet: 3 900 Ft


 A MÁV-START Zrt. Jegyértékesítő Rendszerében (JÉ) milyen csatornákon lehet megváltani a menetjegyeket és bérleteket a Tüke Busz Zrt. járataira?
      
MÁV-START Zrt. pénztári értékesítés esetén: Pénztári nyomtatóból papír alapon a pénztári nyomtatóban lévő jegyalaptekercsre nyomtatják a Tüke Busz Zrt. időalapú menetjegyeit és bérleteit.

MÁV-START Zrt. menetjegykiadó automatából (JKA): A menetjegykiadó automatából papír alapon a jegyalaptekercsre nyomtatják a Tüke Busz Zrt. időalapú menetjegyeit és bérleteit.

MÁV applikációból: elektronikus felületen (pl. telefonon) bemutatva.


 Rendelkezem Tüke kártyával, hogyan tudom érvényesíteni a kedvezményemet a MÁV-START Zrt. Jegyértékesítő Rendszerében (JÉ)?
A Tüke kártya kedvezményt jelenleg nem lehet érvényesíteni a MÁV-START Zrt. JÉ rendszerében. Ennek egyik oka, hogy a Tüke kedvezménykártya kiállítója a Pécsi Kommunikációs Központ Kft. (nem a Tüke Busz Zrt.), így a Tüke kártya biztosította kedvezményes utazási jogosultság csatlakoztatása a MÁV értékesítési rendszerébe jelenleg kidolgozás alatt van. Fontos tudni, hogy a Tüke kártya jogosulatlan felhasználásának megakadályozására, az ellenőrizhetőségre vonatkozó rendszer kapcsán különböző programtechnikai, jogi, adatvédelmi és integrációs megfelelést szükséges a Tüke kedvezménykártyához rendelni.
A MÁV értékesítési rendszerében 2023. december 6-ától elérhető Tüke Busz Zrt. díjtermékek körét fokozatosan és folyamatosan tervezzük bővíteni.


 Előfordult már, hogy a Tüke Busz Zrt. meghosszabbította a bérletek érvényességét, vagyis a bérletet néhány nappal tovább elfogadták utazáskor. A MÁV-START Zrt. Jegyértékesítő Rendszerében (JÉ) vásárolt bérletet is elfogadják a járatokon, ha az érvényességi idő módosul?
Igen, amennyiben a társaság meghosszabbítja a bérletek érvényességét, akkor a MÁV-START Zrt. Jegyértékesítő Rendszerében (JÉ) megváltott bérletek a Tüke Busz Zrt. bérletpénztáraiban megvásárolt bérletekkel azonos ideig használhatók fel utazási célra.


 Szükséges az előzetes regisztráció a MÁV-START Zrt. Jegyértékesítő Rendszerébe (JÉ vásárlás előtt)?
A MÁV-START Zrt. Jegyértékesítő Rendszerében (JÉ) pénztári és jegykiadó automatából történő vásárláskor nincs szükség előzetes regisztrációra, a MÁV applikáción, digitális felületen történő vásárláskor -   első alkalommal - igen.


 A Tüke Busz Zrt. más bérlettípusai, pl. a kisgyermekes és szociális bérlet, a mentős bérlet, a polgárőr bérlet mikortól vásárolható meg a MÁV-START Zrt. Jegyértékesítő Rendszerében (JÉ)?
A Tüke Busz Zrt. a MÁV-START Zrt. Jegyértékesítő Rendszerébe (JÉ) elsőként 7 gyakran vásárolt időalapú menetjegyet és bérlettípust integrált. A MÁV-START Zrt. Jegyértékesítési Rendszere (JÉ) országos platform, amelyhez a jövőben a Tüke Busz Zrt. további bérlet típusai is csatlakoztathatók. Terveink szerint rövid időn belül a Tüke Busz Zrt. további díjtermékei is elérhetők lesznek a MÁV-START Zrt. országos értékesítési hálózatában, így a MÁV app-ban is.


 A MÁV-START Zrt. Jegyértékesítő Rendszerében (JÉ) kiadott jegyek és bérletek megjelenése, formája azonos a Tüke Busz Zrt. időalapú menetjegyeivel és bérleteivel?
Nem. A Tüke Busz Zrt. által értékesített időalapú jegyek és bérletek külső megjelenésre nem hasonlítanak a MÁV-START Zrt. Jegyértékesítő Rendszerében (JÉ) megvásárolható jegyekre és bérletekre, de az itt kiadott időalapú menetjegyeket és a havi bérleteket biztonsági elemekkel ellátott jegypapírra nyomtatják (a MÁV applikációban vásárolt jegy és bérlet természetesen a MÁV app digitális felületén érhető el.)



   Tüke Busz Zrt. által értékesített                            Tüke Busz Zrt. 24 órás
    24 órás időalapú menetjegy                                  időalapú menetjegy
                                                                               a MÁV- START Zrt
                                                                      Jegyértékesítő Rendszerében (JÉ)


 Van lehetőség készpénz mellett bankkártyás fizetésre a MÁV-START Zrt. Jegykiadó Rendszerében (JÉ)?
Igen, természetesen készpénzzel és bankkártyával is fizethetünk a Tüke Busz Zrt. időalapú menetjegyekért és bérletekért.


 A Tüke Busz Zrt. menetjegy-és bérletpénztárában vásárolt bérletre eddig tollal kellett felírni az igazolványom számát. A MÁV-START Zrt. Jegykiadó Rendszerében (JÉ) vásárolt bérlet esetében is meg kell adni az igazolvány számát?
Természetesen igen, itt is szükséges a Tüke Busz Zrt. üzletszabályzata szerinti igazolvány szám megadása (a MÁV jegypénztárában történő vásárláskor a bérlet eladójának, jegykiadó automatából vagy MÁV applikációban történő vásárlás esetén az utasnak kell rögzítenie az igazolvány számát).


 Ellenőrzéskor mi a teendő a MÁV-START Zrt. JÉ-n keresztül vásárolt jegyek, bérletek esetében?
A MÁV Jegyértékesítési rendszerén keresztül vásárolt termékeket fel kell mutatni az ellenőrzést végző személy számra, így az autóbusz-vezető részére felszálláskor, menetjegy-ellenőr részére a menetjegy, bérlet ellenőrzések során.
A MÁV app-ban vásásrolt utazási díjtermék esetében az utazás ideje alatt folyamatos adatkapcsolattal működő, megjelenítésre alkalmas, üzemképes készüléken futó alkalmazással kell a jegyet, bérletet ellenőrzéshez felmutatni. A MÁV-START Zrt. Jegyértékesítő Rendszerében (JÉ) vásárolt egyik jegy- vagy bérlettípust sem kell érvényesíteni, azok a rajtuk feltüntetett időintervallumon belül használhatóak fel utazásra.


 Vissza lehet-e váltani a MÁV Jegyértékesítő Rendszerében (JÉ) a Tüke Busz Zrt. járataira megvásárolt menetjegyeket, bérleteket?
A JÉ értékszelvények visszatérítésének feltételei, a szolgáltatással kapcsolatos információk a MÁV-START Zrt. honlapján érhetőek el:
(https://www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas/gyakranismetelt-kerdesek/visszaterites).


 Hol jelezhetjük a MÁV JÉ-ben megvásárolt menetjegyekkel, bérletekkel kapcsolatos észrevételeket, esetleges hibákat? Hol kérhetek segítséget?
Az Utasok a JÉ jegyértékesítési rendszerrel kapcsolatos kérdéseiket, észrevételeiket, panaszaikat az alábbi elérhetőségek bármelyikén eljuttathatják:
A MÁVDIREKT telefonos ügyfélszolgálaton a nap 24 órájában: 06 (1) 3 49 49 49
E-mailben: eszrevetel@mav-start.hu
Levélben: MÁV-START Zrt. Ügyfélszolgálat 1426 Budapest, Pf.: 56.
Faxon: 06 (1) 511 2093
A MÁV-START honlapján levő bejelentőlapon
A vasútállomásokon megtalálható személyes ügyfélszolgálatokon.
A MÁV JÉ-ben megvásárolt menetjegyekkel, bérletekkel kapcsolatban a Tüke Busz Zrt.-hez megküldött észrevételeket, kérdéseket a Tüke Busz Zrt. a MÁV-START Zrt.-hez továbbítja.



Mobilon váltható elővételi vonaljegy a Tüke Busz Zrt. járataira a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-n és partnerhálózatán keresztül

 Mi az a Közlekedési mobiljegy?
A közlekedési mobiljegy/bérlet egy mobilapplikáción keresztül megvásárolható utazási jogosultság. A mobilalkalmazásban megvásárolható menetjegyek és bérletek a papír alapú menetjegyek és bérletek elektronikus változatának felelnek meg, melyek azoktól a megvásárlás és érvényesítés módjában és az utazási jogosultság ellenőrzésének tekintetében különböznek.

 Milyen jegyek, bérletek érhetők el?
Elővételben váltott menetjegy, melynek felhasználási feltételeiről a http://tukebusz.hu/ oldalon tájékozódhat.

 Milyen technikai feltételekkel lehet használni az applikációt?
Az applikáció legalább Android 5 vagy iOS 10 operációs rendszerű telefonra telepíthető. Fontos, hogy a telefon kamerája működőképes legyen, hiszen az applikáció használata során szükség lehet a kamera használatára.
Ezen felül elengedhetetlen, hogy a telefon aktív adatkapcsolattal, azaz internetes elérhetőséggel rendelkezzen mind a vásárlás, mind az utazás során.

 Hogyan fizethetek?
Közvetlenül bankkártyával az OTP SimplePay biztonságos fizetési felületén keresztül, vagy belső egyenlegre feltöltött összeg terhére. A belső egyenleg feltöltése is bankkártyával, az OTP SimplePay fizetési felületén keresztül történik.

 Hogyan kapom meg a számlát?
A számlázási módok eltérőek, attól függően, hogy Ön mely szolgáltató applikációját használja. A pontos részletekről érdeklődjön a mobilapplikációt üzemeltető szolgáltatónál.

 Mindenképp szükség van regisztrációra?
Igen, a mobiljegy használata regisztrációhoz kötött. Ugyanakkor, ha már rendelkezik az Ön által használni kívánt applikációhoz tartozó regisztrációval, akkor nem szükséges újra regisztrálnia. A regisztráció az Ön által használt applikáció üzemeltetőjénél történik.

 Honnan tölthető le az applikáció?
A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. oldalán (https://mobiljegy.nmzrt.hu/) megtalálható az Önnek megfelelő alkalmazás, amelyben elérhető a mobiljegy.

 Regisztrációkor meg kell adnom a bankkártya adataimat?
Nem. Csak vásárlás vagy egyenleg feltöltés során.

 Csak magánszemélyként vagy cégként is regisztrálhatok?
Mindkét jogi formában regisztrálhat, azonban a regisztrációt követően nincs mód ennek megváltoztatására. Amennyiben szüksége lenne mindkét jogi formára, lehetősége van külön regisztrációt létrehozni, hiszen egy e-mail-címmel több regisztráció is lehetséges, csupán a felhasználónévnek kell különböznie.

 A mobiljegyek ára különbözik-e a papír alapú jegyek árától?
Nem.

 Milyen adatokat kell megadnom a vásárláshoz?
Csak a megvásárolni kívánt jegy darabszámát. Amennyiben bankkártyával fizet, kártyaadatait az OTP SimplePay biztonságos fizetési felületén kell megadnia.

 Hol találom meg a megvásárolt jegyemet?
Sikeres fizetést követően az applikációban a még nem érvényes jegyek között jelenik meg először a megvásárolt jegy, amely az érvényesítést követően automatikusan átkerül az érvényes jegyek közé.

 Vissza tudom-e váltani a megvásárolt jegyemet?
A visszaváltási szabályok a Tüke Busz Zrt. üzletszabályzatához igazodnak. A menetjegy nem váltható vissza, a megváltott jegyet a vásárlástól számított két éven belül lehet felhasználni.

 Mi a teendő, ha a bankomtól értesítést kapok a fizetett összeg terheléséről, de az applikációban nem jelent meg a megvásárolt jegy vagy bérlet?
Kérjük, először ellenőrizze az applikáción belül a még nem érvényes jegyek között a megvásárolt jegyet.
Abban az esetben, ha sem a még nem érvényes jegyek között, sem az egyenlegen nem jelent meg a vásárlás, akkor kérjük, forduljon számlavezető bankjához.

 Mi a teendő az utazás megkezdése előtt?
A járműre való felszállás előtt válassza ki a már megvásárolt menetjegyét, nyomja meg az „Érvényesítés járművön” feliratú gombot, majd olvassa be a járművön elhelyezett érvényesítő kódot. A sikeres beolvasás után az alkalmazásban megjelenő animált szimbólumot kell bemutatnia a sofőrnek vagy a személyzetnek. A járványügyi időszakban, amíg az elsőajtós felszállási rend szünetel, a beolvasáskor megjelenő animált szimbólumot nem kell bemutatni az autóbuszvezetőnek az utazás megkezdése előtt, azonban ellenőrzés esetén a mobiljegy érvényességét az üzletszabályzatban előírtak szerint igazolni kell.

 Mit tegyek, ha van érvényes jegyem, de lemerült a telefonom, vagy nincs aktív mobil adatkapcsolatom?
Kérjük, gondoskodjon telefonja megfelelő töltöttségi szintjéről, hiszen lemerült telefonon, illetve adatkapcsolat nélkül nem tudja bemutatni jegyét, így a sofőr, vagy a személyzet megtagadhatja Öntől az utazásban való részvételt, illetve a jegyellenőrök pótdíjazhatják.

 Hol jelezhetem a mobiljeggyel kapcsolatos észrevételeimet, esetleges hibákat? Hol kérhetek segítséget?
A mobiljeggyel kapcsolatos általános észrevételeit, kérdéseit az alábbi elérhetőségek valamelyikén jelezheti:
 telefonon a +36/72-510-992 telefonszámon,
 e-mail-en az ugyfelszolgalat@tukebusz.hu címen,
 személyesen a Tüke Busz Zrt. ügyfélszolgálatán
 (Millennium Üzletház 7621 Pécs, Rákóczi út 60.), a nyitva tartásról a http://www.tukebusz.hu/tartalmak/Ugyfelszolgalat oldalon tájékozódhat.

Kifejezetten technikai problémák (pl. alkalmazás működésével, fizetési folyamattal, számlával kapcsolatos kérdések) esetén, kérjük, forduljon a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. ügyfélszolgálatához az alábbi elérhetőségeken:
 +36-36-889-889
 ugyfelszolgalat@tukebusz.hu










« vissza

Hírek

Induljon a PENdrive!

Különjáratok és gyakrabban közlekedő 1-es autóbuszok a PEN 2024 rendezvényére.
2024. május 06.

Jegyek – Bérletek

Gyorsan, kényelmesen, egyszerűen, bárhol, bármikor
2024. május 02.

Pályázatok
Pécs Pécs Holding Zrt. BIOKOM Tettye Forrásház Pécsi Tudományegyetem Janus Pannonius Múzeum EUNet 2000 Regionális Informatikai Közhasznú Nonprofit Kft. Magyar Közlekedési Szövetség VOLÁN Egyesülés DDOP-s pályázat - Új Széchenyi Terv